Return to overview

TIIN Capital investeert in InsurTech Eye Security

april 12, 2022

Den Haag/Naarden, 12 april 2022 – TIIN Capital’s fonds Dutch Security TechFund investeert € 4.5 miljoen in Eye Security. Hiermee geeft het fonds van TIIN Capital verder invulling aan het doel om de samenleving digitaal veiliger te maken. Eye Security is het eerste Europese cyberbeveiligingsbedrijf dat met een totaalpakket aan oplossingen op het gebied van cyberveiligheid, gecombineerd met cyberverzekering, het mkb ontzorgt. Met de kapitaalinjectie kan het bedrijf verder groeien.

Nederland kent meer dan twee miljoen bedrijven in het midden- en kleinsegment. De dreiging op een cyberaanvallen is de afgelopen jaren met name in dit segment sterk gestegen. Eye Security speelt in op deze ontwikkeling door hoge kwaliteit beveiliging toegankelijk te maken voor de meest kwetsbare bedrijven. Met de investering van TIIN Capital kan het product verder opgeschaald worden om meer ondernemingen te ontzorgen op het gebied van cyberveiligheid.

Oprichters van Eye Security

Uitbreiding activiteiten naar nieuwe regio’s

De meest recente investeringsronde biedt Eye Security de ruimte om internationaal uit te breiden. CEO van Eye Security Job Kuijpers is enthousiast over de investering van het Dutch Security TechFund: “Door de schaalbaarheid van ons product maken we cybersecurity toegankelijk én betaalbaar voor bedrijven die er tot voor kort alleen voor stonden. Met de steun van TIIN Capital gaan we onze dienstverlening verder uitrollen in Europa, waarbij we beginnen in België en Duitsland.”

Maarten Derks van TIIN Capital: “Cybersecurity is een zeer relevant onderwerp gezien de huidige situatie in Europa en de toenemende digitalisering. Nog niet eerder werden zoveel bedrijven slachtoffer van cybercriminaliteit. Steeds meer ondernemers worden zich hier bewust van. Niet voor niets groeit Eye Security met 150% per kwartaal”.

Van scale-up naar InsurTech

Wereldwijd trekken steeds meer verzekeraars zich terug uit het cyberdomein, omdat het risico op een cyberaanval zonder de juiste beveiligingsmaatregelen niet beheersbaar is. Hier ziet Eye Security kansen haar dienstverlening nog verder te onderscheiden. Met het totaalpakket van Eye Security wordt het verzekeren van bedrijven direct weer mogelijk, omdat de combinatie van beveiligingsmaatregelen het risico op een aanval drastisch verkleint en daarnaast de impact minimaliseert. Om de risico’s van cybercriminaliteit van de balans af te krijgen voor ondernemingen, gaat Eye Security op korte termijn ook het restrisico voor haar klanten verzekeren. Met het aanbieden van een cyberverzekering positioneert Eye Security zich als eerste Europese Insurtech op het gebied van cyber security.

Saskia Bruines, wethouder gemeente Den Haag: “Met de investering in dit Haagse cybersecuritybedrijf, maken we een grote stap richting in het effectief bestrijden van cybercriminaliteit. Ondernemers krijgen een praktische oplossing om zich tegen cybercriminelen te beschermen. Dit is goed voor de weerbaarheid van ondernemingen én de stad Den Haag.”

Over Eye Security

Eye Security is in 2020 opgericht door Piet Kerkhofs (CTO), Vincent van de Ven (COO) en Job Kuijpers (CEO). Na jaren bij de AIVD en MIVD te hebben gewerkt, zetten ze nu hun kennis en expertise in om het mkb in Europa te beveiligen tegen cyberaanvallen. Met een goede en betaalbare totaaloplossing gecombineerd met een cyberverzekering maken ze de cyberdreiging in het mkb beheersbaar. Inmiddels bestaat Eye Security uit een team van 50 mensen met een gedeelde passie voor het bestrijden van (digitaal) onrecht.

Over TIIN Capital – Dutch Security TechFund

TIIN Capital is opgericht in 1998. Begin 2019 werd gestart met het zesde venture capital fonds; Dutch Security TechFund. Dutch Security TechFund heeft een specifieke sector focus en benadering: startups en scale ups in Cybersecurity en IoT Security. Het fonds heeft de strategie te investeren in sterke en op innovatie gerichte teams. Onder meer door samen te werken met corporates en (semi) overheden in Europa heeft TIIN Capital een uniek ecosysteem gecreëerd, waarin het samenwerkt met de Security Delta (HSD) in ’s Gravenhage en de European Cyber Security Organization (ECSO) in Brussel. Meer informatie op deze website.

Eye Security:
Mara Jochem: 088 6444 888
Email: mara.jochem@eye.security

Dutch Security TechFund – TIIN Capital:
Maarten Derks/Reinout van der Meulen: +31(0)30 225 12 21
Email: derks@tiincapital.nl  – vandermeulen@tiincapital.nl