Eye Security haalt €36 miljoen op in financieringsronde geleid door J.P Morgan Growth

maart 11, 2024

Den Haag, 11 maart 2024 – De Nederlandse cybersecurity startup Eye Security heeft 36 miljoen euro opgehaald in een Series B-financieringsronde, geleid door het Amerikaanse J.P. Morgan Growth Equity Partners met deelname van bestaande investeerders Bessemer Venture Partners en TIN Capital. De financieringsronde betekent een nieuwe stap in de missie van Eye Security om bedrijven in heel Europa te beschermen.

Eye Security, opgericht door experts uit de Nederlandse inlichtingen- en veiligheidsdiensten, heeft als missie om hoogwaardige 24/7 digitale beveiliging, incident response en cyberverzekeringen, beschikbaar te maken voor middelgrote bedrijven. Met hun innovatieve aanpak maakt Eye Security een snelle opmars: het bedrijf telt inmiddels meer dan honderd werknemers in drie landen. Honderden klanten in branches als transport & logistiek, productie, gezondheidszorg, financiële en ICT dienstverlening, vertrouwen op Eye Security.

De Nederlandse cybersecurity markt is 2 miljard euro waard en groeit naar verwachting met zo’n 8,6%, naar 3 miljard dollar in 2029. Een groot deel van die markt bestaat uit oplossingen voor grote bedrijven, waardoor het merendeel aan kleinere, niet-enterprise bedrijven kwetsbaar blijft voor cyberaanvallen. Dat terwijl net deze bedrijven 50% van alle cyberaanvallen te verduren krijgen en 60% van de slachtoffers van grootschalige cyberaanvallen binnen zes maanden failliet gaat.

“Ons verhaal begon met een visie om de groeiende cyberrisico’s die bedrijven dagelijks tegenkomen aan te pakken”, vertelt Job Kuijpers, CEO van Eye Security. “We zetten onze missie voort binnen Europa en stellen onze klanten en strategische partners gerust, wetende dat ze samenwerken met een expert op het gebied van cybersecurity en -verzekeringen.”

Met de opgehaalde investering wil Eye Security zijn aanwezigheid in bestaande markten – zoals Nederland, Duitsland en België – versterken, maar in 2024 ook uitbreiden naar andere Europese landen. Daarmee zet Eye Security zich verder in voor het aanbieden van kwalitatieve, door experts gestuurde cybersecurity-oplossingen, die het vertrouwen en de waardering van haar huidige klanten hebben verdiend.

"Eye Security biedt bedrijven toegang tot geavanceerde cybersecurity en verzekeringsdekkingen tegen een betaalbare prijs, en speelt hiermee in op een essentiële behoefte. Bedrijven buiten het enterprise segment worden onevenredig vaak getroffen en beschikken vaak niet over de nodige middelen voor incident response.”, voegt Topher Dawe, Managing Partner bij J.P. Morgan Growth Equity Partners, toe. “Met het oog op de aankomende NIS2-wetgeving in de Europese Unie en een doorlopend tekort aan cybersecuritytalent, is Eye Security volgens ons goed gepositioneerd om dit gat te helpen dichten. Wij zijn verheugd om samen te werken met Eye en de missie van het bedrijf te ondersteunen.”

Over J.P. Morgan Growth Equity Partners

J.P. Morgan Growth Equity Partners (GEP) beheert een growth equity-fonds van 1 miljard dollar, waarbij het samenwerkt met leidende bedrijfssoftware-, fintech-, vastgoedtechnologie- en consumentenbedrijven. GEP's kapitaal is een combinatie van de bedrijfsbalans, samen met een breed scala aan instellingen, familie-organisaties en individuele investeerders.

GEP is de op technologie gerichte durf- en groeikapitaalinvesteringstak van J.P. Morgan Private Capital. Deze tak is onderdeel van J.P. Morgan Global Alternatives – de alternatieve investeringstak van J.P. Morgan Asset Management. J.P. Morgan Private Capital biedt op maat gemaakte financieringsoplossingen voor particuliere bedrijven binnen de gehele kapitaalstructuur. J.P. Morgan Global Alternatives heeft meer dan 50 jaar ervaring als beheerder van alternatieve beleggingen, heeft een vermogen van 213 miljard dollar in beheer en heeft meer dan 800 professionals in dienst (per 30 juni 2023).

Deel dit artikel.