Return to overview

Eye Security benoemt Christopher Lohmann tot niet-uitvoerend bestuurslid

februari 7, 2023
image

Düsseldorf, Duitsland - Eye Security, een toonaangevende scale-up in de insurtech-sector die cybersecurity-oplossingen biedt aan Europese bedrijven, kondigt met trots de benoeming van Christopher Lohmann als niet-uitvoerend bestuurslid aan. Met de toetreding van Christopher Lohmann tot het bestuur is Eye Security in een goede positie om zijn snelle groei en uitbreiding op de Europese markt voort te zetten. Het bestuur van Eye Security bestaat nu uit Job Kuijpers (CEO), Vincent van de Ven (COO), Piet Kerkhofs (CTO), Alex Ferrara (Bessemer Venture Capital) en Christopher Lohmann.

Christopher Lohmann is een doorgewinterde professional in de verzekeringsbranche, met een sterke focus en uitgebreide ervaring in cyberverzekeringen. Hij begon zijn carrière in 1999 bij Allianz en bekleedde verschillende functies in sales, operations, claims, controlling en strategie bij Allianz, Gothaer en Talanx. Hij speelde een centrale rol bij de lancering van een nieuw cyberverzekeringsaanbod bij Allianz Global Corporate & Specialty SE (AGCS) voor Centraal- en Oost-Europa in 2013, waar hij directeur was. Hij bouwde en breidde ook het portfolio cyberverzekering uit bij Gothaer Allgemeine AG, waar hij in 2017 CEO was. Recentelijk speelde Lohmann als CEO van HDI Deutschland AG een belangrijke rol bij het uitbreiden van het aanbod van cyberverzekeringen van het bedrijf in nauwe samenwerking met Perseus, een Talanx-bedrijf. Zijn diepgaande kennis en ervaring op het gebied van cyberverzekeringen zal van onschatbare waarde zijn voor Eye Security als lid van de raad van bestuur, waar hij vroege investeerders vertegenwoordigt.

"We zijn enorm blij dat Christopher ons team komt versterken. Zijn ervaring en vaardigheden zullen van onschatbare waarde zijn terwijl we verder groeien en ons bedrijf blijven uitbreiden", zei Job Kuijpers, CEO van Eye Security. "Christophers uitstekende netwerk in de makelaarswereld is ook een enorme aanwinst, omdat zij een cruciaal onderdeel zijn van onze groeistrategie via kanaalverkoop."

Job Kuijpers and Christopher Lohmann_press release Feb 2023-png"Ik kan niet wachten om bij Eye Security aan de slag te gaan op dit cruciale moment in hun groeitraject", zei Christopher Lohmann. "De innovatieve benadering van het bedrijf op het gebied van cyberbeveiliging en verzekeringen is echt indrukwekkend en ik kijk ernaar uit om met het team samen te werken om hen te helpen hun doelen in heel Europa te bereiken."

Over Eye Security

Eye Security combineert technische oplossingen met interne cyberexperts en een optionele cyberverzekering om Europese bedrijven uitgebreide bescherming te bieden tegen cyberdreigingen. Het bedrijf sloot onlangs een financieringsronde af en ontving een investering van 17 miljoen euro van Bessemer Venture Capital (BVC). Alex Ferrara, die eveneens onlangs tot het bestuur is toegetreden, vertegenwoordigt BVC in het bestuur.

Mara Jochem
Manager Communications